سوالات متداول ميكـروپيگمنتيـشن

ميكرونيدلينگ و ميكروپيگمنتيشن پزشكي | جوان سازي,جوان سازي پوست

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

سوالات متداول ميكـروپيگمنتيـشن

 

 

۱- فــرايند كاشت پيگمنت در پوست به چه صــورت مي باشد؟ آيا ســوزن ها مانند سوزن هاي سـرنگ تو خالي هستند و رنگ از داخل سوزن خارج مي شود؟

سوزن ها فاقد كانولا بوده و تو خالي نيستند. به عبارت ديگر سوزن به داخل پوست نفوذ كرده و با بالا و پايين رفتن، پيگمنت ها را به زير پوست هدايت مي كند.

 

۲- كارتريج چيست؟ از چه قسمت هايي تشكيل شده است؟

ميكـروپيگمنتيـشن در واقـع با وارد شدن سـوزن به داخل پوست انجام مي پذيرد. يعني سوزن در تماس مستـقيم با بافت داخلي پوست مي باشـد. پس سوزن ها بايد كاملاً تميــز و استريل و عاري از هــرگونه ميـكروب و آلودگي باشـند. دستگـاه ها با سيستم كارتريجي طــوري طراحي شده اند كه سـوزن ها در داخل محفظـه كارتريج قــرار مي گيرند و براي نصـب به هنـدپيس، با دست شخـص در تماس نمي باشنـد. كلـيه سوزن ها تا هنگام ورود به داخل بافت، استريل باقي مي مانند. نكتـه دوم اينكه در سيستم كارتريجي پلمپ بودن انتـهاي كارتريج سبب مي شـود در هنگام كار خـون و لنف به ديواره قلم برخـورد نكند و با تعـويـض كارتريج كـل قسمتي كه در تماس با پوست شخـص بوده يا احتـمال وجود مقداري خون و لنف مي باشد از سيستم جدا شود و با نصب كارتريج اسـتريل جديد، ايمني را براي كاربر و بيـمار به هـمراه آورد. اخيراً كارتريج هايي به بازار عرضه شده اند كه شكل ظاهري آنها كاملاً مشابه كارتريج هاي استاندارد است اما به دليل عدم استفاده از ممبران در داخل آن و استفاده از فنر، سيستم داراي back flow بوده و باعث انتقال عفونت به داخل هندپيس مي گردد.

 

۳- با در نظر گرفتن اينكه كارتريج حاوي سوزن مي باشد آيا مي توان كارتريج را براي تزريق داروهاي ديگر استفاده كرد؟

بله، در واقع سوزن ها با برش بسيار كوچك سطح اپيدرم و نفوذ به آن به روش بالا و پايين رفتن وارد پوست شده و منفذي ايجاد مي كنند و دارو را طي اين عمل به زير پوست انتقال مي دهند، ولي بايد توجه داشت با اين روش مقدار دوز تزريق شده مشخص نمي باشد.

 

۴-  براي انجام ميكروپيگمنتيشن بر روي اسكار چه مدت زمان بايد از پديد آمدن اسكار گذشته باشد؟

بر طبق دستورالعمل كمپاني  amieaبراي پوشاندن رنگ اسكار حداقل بايد يكسال از اسكار پديد آمده گذشته باشد.

 

۵- حد اكثر و حداقل عمق نفوذ سوزن چه مقدار مي باشد؟

حداكثر عمق نفوذ ۳ ميلي متر و حداقل آن ۰٫۵ ميلي متر مي باشـد كه با توجه به قابليت هاي دستـگاه مي توان عمق نفوذ سوزن را كنترل نمود.

 

۶- براي رسيدن به بي حسي مطلوب در ميكروپيگمنتيشن چه روشي را توصيه مي كنيد؟

به دليل اينكه عمق نفوذ سوزن ها زياد نيست (بين ۲-۰٫۵ ميلي متر)، بي حسي موضعي جهت انجام كار كفايت مي كند.

 

۷- شركت Amiea چه داروي بي حسي را براي بي حسي موضعي پيشنهاد مي كند؟

شركت amiea پس از تحقيقات بسيار بر روي داروهاي مختلف، تركيبي از داروهاي ليدوكائين ،تتراكائين و اپي نفرين به همراه يك نوع ژل پايه را براي بي حسي موضعي پيشنهاد مي كند.

 

۸- آيا رنگ هاي Amiea مورد آزمايش و بررسي قرار گرفته اند؟

با توجـه به اينـكه رنگ ها در روش ميـكروپيگمنتيشـن به داخل پوست نفوذ مي كـنند، لذا مي بايست بر اساس اصول زيست سازگاري توليد شوند. قابل ذكر است كليه رنگ هاي amiea توسط اشعه گاما استريل شده اند، همچنين آزمايشگاهDerma Test به عنوان آزمايشگاه مرجع كشور آلمان تست حساسيت را بر روي رنگ هاي amieaانجام داده و آنها را مورد تائيد قرار داده است.

 

۹- براي بدست آوردن رنگي مطابق با پوست بيمار چه روشي پيشنهاد مي شود؟

با در نظر گرفتن اينكه دامنـه رنگ هاي amiea گستــرده مي باشد، لذا پيدا كردن رنگي مطابق با پوست فــرد كار سختي نيست. اگر بر اساس تشخيص پزشك تركيبي از رنگ ها (تركيب چند رنگ با يكديگر) جهت تطابق بيشتر رنگ با رنگ پوست نياز باشد مي توان رنگ را در ظرف كوچكي (pot) تهيه نمود و مورد استفاده قرار داد. پيشنهاد مي شود براي بدست آوردن رنگي مطابق با پوست بيمار، رنگي با يك درجه تيره تر انتخاب شود.

 

۱۰- نتيجه دائمي ميكروپيگمنتيشن بعد از چه مدت نمايان مي شود؟

طي مدت يكماه، پوست، خود را بازسازي كرده و پيگمنت هاي وارده شده در لايه اي مشخص (بين اپيدرم و درم) جاي مي گيرند. پس جهت نمايان شدن نتيجه كار، يكماه زمان لازم است.

در صورت كم رنگ شدن رنگ كاشته شده، مي بايست نسبت به ترميم آن اقدام نمود.

 

۱۱- در برخي بيماران مشاهده شده كه بعد از گذشت يك هفته از عمل ميكروپيگمنتيشن هيچ آثاري از رنگ در ناحيه كار شده وجود ندارد. لطفاً علت را توضيح دهيد.

عوامل مختلفي در رنگ پذيري پوست تأثيردارند، از جمله عوامل ژنتيكي، مصرف سيگار، الكل و … همچنين قدرت رنگ پذيري پوست افراد با يكديگر متفاوت مي باشد. اگر بعد از يك هفته هيچ علامتي از پيگمنت كاشت شده مشاهده نشد يا پيگمنت هاي كاشته شده كم رنگ شد بايد تا يك ماه الي يك ماه و نيم صبر كرد تا پوست كاملاً به حالت اوليه خود بازگردد و سپس نتيجه را مشاهده نمود. در برخي موارد اتفاق افتاده است كه جاي گيري پيگمنت ها در لايه هاي داخلي پوست و نمايان شدن مجدد آن پس از يك ماه اتفاق مي افتد. در صورت نياز به ترميم بعد از يك ماه بايد تصميم گيري شود كه رنگ مورد استفاده مناسب بوده يا نياز به رنگي تيره مي باشد. همچنين در برخي موارد مي توان با تغيير تعداد سوزن هاي كارتريج ميزان رنگ پذيري را افزايش داد.

جوان سازي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.